نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





درد دل های خدا

سوگند  به  روز  وقتی  نور می گیرد  و به شب  وقتی آرام  می گیرد  که من  نه تو را رها  کرد ه ام و نه با  تو دشمنی کرد ه ام. (ضحی 1-2)
افسوس که هر کس را به تو فرستادم  تا  به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را که مرا به سخره گرفتی. (یس30)
  و هیچ پیامی از پیام هایم به تو مرسید مگر از آن روی گردانیدی.(انعام 4)

[+] نوشته شده توسط reyhane در 12:32 | |







سخن پیامبر در مورد امام زمان (عج)

يامبر اسلام(ص) فرمود:

طوبى‏ لِمَن لَقِيهُ، و طوبى‏ لِمَن أحَبَّهُ، و طوبى‏ لِمَن قالَ بِهِ؛

خوشا به حال كسى كه مهدى(عج) را ديدار كند، خوشا به حال كسى كه او را دوست داشته باشد و خوشا به حال كسى كه قائل به امامت وى باشد.

 

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 12:16 | |







ظهور حضرت حجت(عج)

ظهور حضرت حجت(عج) از اموري است كه در اسلام نسبت به آنها به شدت تأكيد شده و در حتميت آن ذره اي شك و شبهه وجود ندارد.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 12:13 | |







حدیثی جالب از امام حسن عسکری(ع)

دوستـى نیکـان به نیکـان ، ثـواب است بـراى نیـکـان،

و دوستـى بَدان به نیکان ، فضیلت است براى نیکان،

و دشمنى بـَدان با نیکان ، زینـت اسـت بـراى نیـکان،

و دشمنى نیکـان بـا بَدان، رسوایى است براى بَدان.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 12:8 | |







شیخ صدوق وامام زمان عج

يكى از بزرگان و علمايى كه مشرف به ديدار حضرت حجة بن الحسن(عليه السلام) شده است جناب شيخ صدوق رحمه الله مى باشد كه البته اين تشرف موجب بركاتى بوده است كه نه تنها خود ايشان كه جامعه تشيّع نيز از او بهره مند شده اند. و داستان اين تشرّف به اين شكل است كه خود ايشان نقل مى كنند

براى زيارت حضرت على بن موسى الرضا(عليه السلام) به مشهد مقدّس مشرّف شده بودم. و زمانيكه مدّت زيارتم تمام شد در راه بازگشت چند روزى در نيشابور اقامت نمودم

در آن شهر شيعيان براى ديدن به محل اقامت من مى آمدند

در اين رفت و آمدها متوجه شدم كه مسأله غيبت حضرت ولى عصر عجل الله فرجه شيعيان را متحيّر كرده و ايشان را به شك و ترديد انداخته است. به طورى كه از راه و روش صحيح منحرف شده و به نظرات و قياس هاى باطل روى آورده اند

پس سعى نمودم تا ايشان را به اعتقاد حق هدايت نمايم و آنها را به وسيله احاديثى كه از پيامبر و ائمه(عليهم السلام) در اين زمينه وارد شده است به راه صحيح باز گردانم

در همين ايام بود كه از شهر بخارا مردى فاضل و عالم كه از اهالى قم بود به ديدار من آمد كه مدتها آرزوى ديدن او را داشتم و مشتاق مشاهده ى آيين و روش و نظرات محكم او بودم

آن مرد شيخ نجم الدّين ابو سعيد محمد بن حسن بن محمد بن احمد بن على بن صلت قمى ـ رحمه الله ـ بود كه پدرم از مرحوم جدّ او محمد بن احمد بن على بن صلت قمى حديث نقل مى كرد و از علم، عمل، زهد، فضل و عبادت او تعريف مى نمود

لذا از آنجا كه خداوند تبارك و تعالى ديدار اين عالم كه از اين خاندان بزرگ بود را براى من ممكن ساخت شكر او را به جا آوردم

در يكى از روزها كه آن عالم براى من صحبت مى كرد بيان نمود كه مردى از بزرگان فلسفه و منطق، اشكالى در ارتباط با حضرت قائم(عليه السلام) ايراد نموده است كه اين عالم بزرگ را به سبب طولانى شدن غيبت آن حضرت و منقطع شدن اخبار ايشان به شكّ و ترديد انداخته است

پس در مورد وجود امام زمان(عليه السلام) و طولانى شدن غيبت آن حضرت رواياتى را از حضرت پيامبر اسلام و ائمه(عليهم السلام)براى او بيان كردم كه قلب او آرامش يافت و آنچه از شك و ترديد برايش ايجاد شده بود، زدوده شد

به همين جهت از من درخواست نمود در اين زمينه كتابى بنويسم و من هم به او وعده دادم زمانيكه به وطن خود يعنى رى بازگشتم چنين كنم

در همين ايام بود كه شبى در فكر اهل و عيال و برادران خود بودم كه خواب بر من غلبه كرد

در خواب ديدم كه در مكه و در مسجد الحرام خانه ى خدا را طواف مى كنم. گويا در شوط(81) هفتم كنار حجر الاسود و مشغول استلام(82) و بوسيدن آن بودم و مى گفتم: «امانتم را ادا كردم و به عهد و ميثاق خود وفا نمودم پس تو بر آن گواه باش» در اين ميان مولايم حضرت قائم صاحب الزمان(عليه السلام) را ديدم كنار در كعبه ايستاده در حالى كه فكر و قلبم مشغول عهد و ميثاقم بود به آن حضرت نزديك شدم

پس آن حضرت(عليه السلام) با نگاهى به چهره من آنچه در قلب من بود را متوجه شدند

من سلام عرض كردم و ايشان جواب سلام مرا دادند و فرمودند: براى آنچه تصميم دارى چرا كتابى درباره ى غيبت نمى نويسى

عرض كردم: درباره غيبت چند مورد كتاب نوشته ام

حضرت فرمودند: نه به آن شكل، بلكه به تو امر مى كنم كه الآن كتابى درباره غيبت بنويسى و در آن غيبت هايى كه انبياء داشته اند را ذكر نمايى

سپس حضرت از آن محل گذشتند. و من بيدار شدم و تا وقت طلوع فجر مشغول گريه و زارى و دعا به درگاه الهى بودم و هنگامى كه صبح شد به جهت اطاعت امر ولى الله الاعظم(عليه السلام) و در حالى كه از خداوند كمك مى خواستم و به او توكل نموده بودم از تقصير خود پوزش طلبيدم و مشغول نگارش كتاب (كمال الدين و تمام النّعمه) شدم

و اينچنين بود كه اين تشرف علاوه بر نزول بركات براى مرحوم شيخ صدوق باعث شد شيعيان نيز با استفاده از كتاب كمال الدين اعتقادات خود را نسبت به حضرت ولى عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف استوارتر بنمايند



[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:40 | |







علت غیبت

           اما سخن از چرايى غيبت و سبب آن و وجهى كه غيبت را به وسيله آن مى توان نيكو شمرد، بعد از بيان اصولى كه ذكر شد روشن مى باشد.

                زيرا هنگامى كه به آن روشى كه دو اصلِ عقلى مذكور به آن انجاميدند، دانستيم كه همانا امام در اين عصر فقط حضرت حجة بن الحسن(عليهما السلام)است و نه جز او. و نيز دانستيم كه غايب از ديد مردم است و نمى توانيم او را با چشم ببينيم.

                مى توانيم نتيجه بگيريم كه او ـ با فرض عصمت و با در نظر گرفتن اينكه تكليف امامت و رهبرى در او متعيّن گرديده و بر عهده او واجب گرديده است ـ غايب نشده است مگر بخاطر سببى كه اقتضاى چنين غيبتى را داشته و مصلحتى كه انگيزه اين پنهان بودن را ايجاد كرده و ضرورتى كه او را به اينگونه نهانزيستى وادار كرده است ـ اگرچه اين وجه وسبب براى ما به شكل مشخص و جزئى و با تفصيلات آن معلوم نباشد ـ زيرا اينگونه تشخيص و تجزيه و تفصيل، چيزى نيست كه علم و آگاهى قطعى به آن لازم باشد.

                سخن در باره غيبت و وجه مشخص و سببِ تفصيلى آن از حيث امكان و عدم امكان يا لزوم و عدم لزوم، مانند آگاهى يافتن به مراد و منظور خداوند تعالى از آيات متشابه در قرآن كريم است كه ظاهر آنها به خلاف چيزى است كه عقل درك مى كند مثلا از ظاهر آنها جبر يا تشبيه و غير آن فهميده مى شود كه مخالف با نتايج عقلى علم كلام است.

                پس همچنانكه ما و مخالفين ما علم قطعى و آگاهى تفصيلى به وجوه اين آيات و تأويل و توجيه آنها را لازم نمى دانيم بلكه همه ما قائل هستيم به اينكه: وقتى ما به حكيم بودن خداوند تعالى علم داريم و مى دانيم كه ممكن نيست بخلاف آن صفات و ويژگيهايى كه دارد خبرى بدهد; بطور كلى درك مى كنيم كه براى همه اين آيات وجوه صحيح و تأويلات درستى بر خلاف ظاهرشان وجود دارد كه مطابقت با نتايج دلايل عقلى دارد اگرچه ما به شكل تفصيلى نتوانيم به آن وجوه و تأويلات، علم پيدا كنيم. زيرا نيازى به آن نداريم و همين مقدار كه علم اجمالى داريم كه مراد از اين آيات خلاف معناى ظاهرى آنهاست و هركدام تأويل و وجهى مطابق با عقل دارد براى ما كفايت مى كند.

                به همين ترتيب مى توان گفت كه ما علم دقيق و تفصيلى به سبب غيبت و وجه عدم ظهور حضرت را لازم نداريم و چنين علمى برايمان ضرورت ندارد. بلكه همان علم اجمالى كه ذكر شد در اين باره كفايت مى كند. حال اگر خود را به زحمت انداختيم و عليرغم عدم لزومش در آن تحقيق و تدقيق كرده و وجوهى را ذكر كرديم، از فضلِ ما محسوب مى گردد.

                چنانكه اگر در باب ذكر وجوه آيات متشابه و اهدافى كه در آن هست، به گونه متعيّن و مشخّص بحث كرديم، نوعى فضل و زيادت، از جماعتِ تحقيق كننده ما بشمار مى آيد.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:30 | |







شهید

پاسدار شهید سلمان رضایی یکی از چهره های گمنام و شناخته نشده حماسه دفاع مقدس ما بشمار می آید. صفا و صمیمیت او تا ابد از صحیفه اذهان دوستان  نزدیکان زدوده نخواهد شد و باید گفت که آنان بهتر می دانند که او که بود و چگونه زیست و در نهایت رو سوی کدامین قبله نهاد ...

متن زیر دست نوشته ای از شهید سلمان رضایی است که در دوران جنگ تحمیلی خطاب به خانواده عزیزش نگاشته است. تقاضا داریم که به دیده تعمیق در این کلمات بنگرید و بدین واسطه قلوب خویش را مالامال از عشق به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)نمایید ...

حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به من فرمودند: «به این برادران بسیجی و رزمنده و جانباز بگویید که به پاکی و عظمتی که دارند خدا را قسم دهند، که خدا زودتر فرج مرا نزدیک کند.» 

 

(کتاب کرامات شهدا، جلد اول، صفحه 66)


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 11:29 | |







آية الله العظمى بهجت

خود اين مسجد افراد را راهنمايى مى كند، كسانى كه آنجا (مسجد جمكران) مى روند مسجد خودش آنها را راهنمايى ‏مى كند. چيزى خاص بيشتر از آنكه در زمينه مسجد جمكران بيان كرده اند ندارم كه بيان كنم، همه مطالب مربوط به ‏مسجد را بزرگان گفته اند يا در كتابهايشان نوشته اند. منتهى حرف من اين است كه ما معتقديم اين مشاهد مباركه و ‏مساجدى نظير مسجد جمكران مستغنى از معرفى هستند، ما بر اين اعتقاد هستيم‎.‎اگر كسى بگويد رفتيم و چيزى در آنجا نديديم به حسب ظاهر بايد گفت از روى اعتقاد صحيح نرفته است يا براى ‏امتحان رفته يا همينطورى رفته است. بهر حال بهترين معرف اين اماكن خودشان هستند‎(1)


‎*‎زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با ادای نمازهایش‎.‎

‎*‎عده ای از پاکان و نیکان صدای آن حضرت را در مسجد جمکران می شنوند‏‎.‎

‎*‎افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی  خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که آن حضرت چه ‏التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند‏‎.‎

‎*‎مسجد جمکران نزد من از مسجد سهله کمتر نیست‎.‎

‎*‎مسجد جمکران مورد عنایت است، بنابراین شایسته است مؤمنان آن را غنیمت بشمارند.‏

‎*‎این سند مسجد جمکران می گویند یک خواب است. آقای بهجت فرمودند: اولا خواب نیست بلکه در بیداری حسن ‏مثله جمکرانی آمد و علائم را دید که امام زمان (عج) علامت گذاری کرده و بعد با حضرت حرف زده. ثانیا اینقدر در ‏مسجد جمکران شفا حاصل شده، حاجتها روا شده و ملاقاتها با امام زمان(عج) واقع شده که از حد تواتر هم گذشته ‏است‎

‎________________________________________‎
‎‎(1) ‎ملاقات برادران امور فرهنگى مسجد مقدّس جمكران با ايشان در مورخه 6/8/78، در بيت معظم له‎


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:15 | |







حضرت معصومه سلام الله علیها

امام رضا علیه السلام فرمود:هرکس خواهرم حضرت معصومهسلام الله علیها را درقم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 14:36 | |







سروده مقام معظم رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى (مدّ ظله العالى) :

 

دلم قرار نمى گيرد از فغان بى تو ***سپند وار زكف داده ام عنان بى تو ‏

ز تلخ كامى دوران نشد دلم فارغ ***زجام عشق لبى تر نكرد، جان بى تو ‏

چو آسمان مه آلوده ام ز تنگ دلى ***پر است سينه ام از اندوه گران بى تو ‏

نسيم صبح نمى آورد ترانه شوق ***سر بهار ندارند بلبلان بى تو ‏

لب از حكايت شب هاى تار مى بندم ***اگر امان دهدم چشم خون فشان بى تو ‏

چو شمع كُشته ندارم شراره اى به زبان ***نمى زند سخنم آتشى به جان بى تو ‏

ز بى دلى و خموشى چو نقش تصويرم ***نمى گشايدم از بى خودى زبان بى تو ‏

عقيق سرد به زير زبان تشنه نهم ***چو يادم آيد از آن شكرين دهان بى تو ‏

گزاره غم دل را مگر كنم چون امين(*)***جدا ز خلق به محراب جمكران بى تو

 


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:6 | |



صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 18 صفحه بعد