نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





خلاصه ای ازبیانات رهبرمعظم درمورد سال نو

طی سخنانی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند که سال گذشته بافراز ونشیبهایی مواجه بودیم و دشمنان سعی می کردندکه برما فشار بیاورند اما برخلاف تصورشان به بهترین وجه پیش رفتیم اما امسال مردم باید همتشان برای اقتصاد وسیاست دو برابر کنندوبه همین خاطر امسال سال رابه عنوان حماسه اقتصادی حماسه سیاسی نامگذاری می کنیم ونیز درمورد انتخابات مطالبی را خاطرنشان کردندوسال جدید رانیزبه ملت خانواده شهدا وجانبازان تبریک عرض کردند.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:7 | |







یکی از علل نابودی پیشینیان

حضرت امام جعفرصادق علیه السلام می فرماید:حضرت علی سلام الله علیه نهی کرد از این که کسی تمام موی سر کودکش را بزند در حالیگه قسمتی از آن را باقی گذارد.ونیز منع فرمودند از این که زنان برای خودنمایی وجلب مردان موهای جلو سرشان را بیرون بگذارند.و همچنین نهی فرمودند از این که زنان دست وکف آن را به گونه ای رنگ وحنا کنند که جلب نظر نماید.بعد فرمود علت نابودی بنی اسرائیل همین امور(بی بندوباری وبی عفتی زنانشان)بود.[وسائل الشیعه ج۱۴ ص۱۳۴]

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 11:2 | |







شب عید

سلام شب عید مطالب زیادی داشتم ولی گفتم درد دلمو بنویسم آره تقریبایه سال گذشت دوازده ماه گذشت نفهمیدیم کی گذشت خودمو میگم جز غفلت چکارکردم جز اینکه دل خداو آقا رو شکوندم چکار کردم همه اش به فکر خوشی خودم بودم حیف نبود چه روزهایی از دست رفت دنیا اینجوری میگذره یه روز خوشحال یه روز ناراحت ولی دیگه باید قول بدیم مواظب اعمالمون باشیم چقد واسه آقا یاواسه رهبر تبلیغ کردیم مذاهب دیگه هم وغمشون فقط تبلیغ از مذهبشونه ما چی تا یه حرفی بدی در مورد رهبر می شنویم شروع می کنیم به تأیید کردن. آخه مردم کار ندارن چرا باید دنبال سوژه بگردن این دلم پره از دخترای بی حجاب که صاف صاف به همجنسشون خیانت می کنن عین خیالشون هم نیست دلم پره ازپسرایی که چشم چرونی میکنن تا بااین کاربرادران مخلص رو زیر خاک کنن آخه خون این همه شهیدبه چشم نمیاد آخه چرا این کارا از این قانون خوشت نمیاد برو جایی که از قانونشون خوشت بیاد بازم دلم پره ولی آرزو دارم که سال جدید آقا امام زمان بیاد وهمه ی این مشکلا رو حل کنه.سالی پراز خوبی وخوشی برای تک تک اونایی که عاشقانه برای ظهور زندگی می کنند آرزومندم.خواهروبرادر عزیز افتخار کن ایرانی هستی.یاحق.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 22:28 | |







داستان جالب

تمامی چیزهایی را که می خواست درسبدقرار داد.کارمند فروشگاه همه ی قیمت ها رامحاسبه کرد وگفت:<<...تومان می شود>>.دست در جیبش کردتا کیف پول خود را درآوردکه رنگ از رخش پرید.به هر جیب که دست میزد ازگیف پول خبری نبود سراسیمه ومضطرب به زمین واطراف نگاه کرد مسیری که آمده بود رامجددا برگشت همه جا را نگاه کرد زیر قفسه ها و... تمام فکروحواسش متوجه آن بود ودیگر هیچ فکر ودغدغه ای جز آن نداشت. به احتمال زیاد نظیر این حادثه برای همه ی ما نیز رخ داده است،همه ی ما<<گمشده>>ای داشته ایم که گاه برای یافتنش خواب وخوراک خود را از دست داده ایم. البته این حگایت مربوط به انسانی است که <<متوجه گم شدن چیز ارزشمند خود باشد>>و گرنه انسانی که نداند <<چیزی گم کرده>>بی خیال ودر ظاهر راحت است. یکی از گمشده های برخی از انسان ها[که مورد غفلت قرار گرفته است]<<خویشتن خویش>>است.این که <<اوکیست؟>>از کجا آمده است؟وبه کجا خواهدرفت؟و... سوالاتی که خیلی از انسان ها در پی یافتن جواب آن ها نیستند وهمین امر موجب تعجب حضرت علی علیه السلام گشته است آنجا که می فرماید:درتعجبم از کسی که در پی گمشده خویش روان است ولی خویشتن را گم کرده ودر پی یافتن آن نمی باشد!(غررالحکم ص233)

آری گاه اندکی پول گمشده ارزشش از گوهر گمشده ای به نام انسانیت انسان بیشتر است!گمشده ای که حتی ذهن انسان را درگیر نمی سازد!


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:46 | |







عیدنوروز از نظر امام علی(ع)

عید از نظر امام علی(ع) این است که هر روزی که در آن روز معیت خدا نشود وگناهی انجام نگیرد،آن روز را عید می خواند.(کل یوم لا یعصی الله تعالی فیه فهو یوم عید)و این فرمایش امیرالمومنان اشاره به این موضوع دارد که روز ترک گناه،روز پیروزی وپاکی وبازگشت به فطرت نحستین است. از سویدبن عقله نقل شده است که گفت در روز عید بر امیرالومنین وارد شدم ودیدم نزد حضرت نان گندم نخطیفه(نان شیرمال)وملبنه(حلوا شکری) است پس به آن حضرت عرض کردم:روزعیدوخطیفه؟ حضرت فرمود این عید کسی است که آمرزیده شده است. در خبر است:چیزی به رسم هدیه نوروزی خدمت امیرالمومنین تقدیم شد حضرت پرسید این چیست؟عرض کردند:یا امیرالمومنین!امروز نوروزاست فرمود:هر روز رابرای ما نوروزسازید.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:41 | |







اعمال عیدنوروز

یامقلب القلوب والابصار،یامدبر اللیل والنهار،

یامحول الحول والاحوال،حول حالنا الی احسن الحال.

امام صادق(علیه السلام)به معلی ابن خنیس دستور دادند چون نوروز فرا رسد غسل بکن وپاکیزه ترین جامه های خود را بپوش نبه بهترین بوها خود را خوشبو کن ودر آن روز،روزه بدار،پس چون از نماز ظهروعصر ونافله های آن فارغ شدی چهار رکعت نماز بگذارودر هر دو رکعت هیک سلام بکو ودر رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر بخوان ودر رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره کافرون ودر رکعت سوم بعداز حمد ده مرتبه سوره توحید ودر رکعت چهارم بعداز حمد ده مرتبه سوره فلق وناس را بخوان بعداز نماز سجده شکر به جا آور.(زادالمعاد،علامه مجلسی ص523)

 

 

بود آن روز بر ما عید مطلق*که درجنبش در آید پرچم حق.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:34 | |







ولادت حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستاربرهمگان مبارک باد.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 18:57 | |







بلبل طبعم غزل خوان در ثناي زينب است
مرغ روحم پرزنان اندر هواي زينب است

 

http://www.sibtayn.com/swf/gallery/images/monasebat/veladat/zeynab/pic3/pic5.jpg


ميلاد زينب کبري(س) الگوي حيا و عفت و فداکاري مبارک باد.


[+] نوشته شده توسط reyhane در 9:41 | |







چهارشنبه سوری

باتوجه به این که در این روزها برخی به خاطر نا آگاهی ویا دشمنی که باسلام عزیز دارند،می خواهند آداب ورسومی،مانند چهارشنبه سوری را که سراسر آن خرافات ومربوط به دوران جاهلیت است،زنده کنند،لازم است به تاریخچه ی آن نگاهی بیفکنیم:درلغت نامه دهخدا آمده است:روشن کردن آتش در شب چهارشنبه،درخواست سلامتی است،وهمچنین کوزه شکستن سبب رفع بلاست وآجیل مشکل گشا درآن شب برای حل شدن مشکل است وفال گرفتن وچارقدی که گره خورده،گره آن را باز کردن،برای بازشدن گره وسختی کارهاست.

علل خرافه بودن چهارشنبه سوری:

1.احیای سنت جاهلی

2.نوعی شرک

3.کاری غیرمعقول

4.تخریب طبیعت

5.آزار دیگران

6.تجاوز به حقوق مردم7

.منشأ گناه وآلودگی

8.سلب حق حیات از دیگران.

آثار شوم آتش بازی درسال نومیلادی:نه تنها برخی از ایرانیان بلکه بعضی از غربی ها ومسیحیان نیز گرفتار این سنت جاهلی شده اند.اینک به گوشه ای ازحوادث ناگوار آتش بازی درغرب توجه فرمایید:1

.هلند:آتش بازی در رستوران هشت نفرکشته وبیش از130نفرزخمی شدند

2.شیلی:دریک نمایش آتش بازی درسال نودوتن کشته و63نفردیگر دچار سوختگی شدند.

.3پرو:دراثر منفجرشدن موادمحترقه بیش از300نفر کشته شدند.

چهارشنبه آخراسفند می شود بسیاری از خانواده هاکه باید بگوییم خانواده های نادان،آتشی و هیزمی روشن می کنند بعد آدم های گنده بایک هیکل چنین وچنان از روی آتش می پرند:ای آتش زردی من ازتو سرخی توازمن. این چقدر حماقت است می پرسیم چرا چنین می کنید؟می گویند:این یک سنتی است که میان ما مردم از قدیم پدران ما چنین می کرده اند.

قرآن می فرماید؟آیا اگر پدرانتان چیزی نمی فهمیدند(بقره170)


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:18 | |







تشکر

ازخواهرعزیزونویسنده گرامی (ریحانه) به خاطر مطالب زیبا کمال تشکروقدردانی رادارم انشاء الله که روزی درصف یاران باوفای آقا امام زمان(عج)باشند.برای سلامتیشون صلوات.اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 16:51 | |



صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 18 صفحه بعد